Logo petrinja

05.10.2017

Svjetski dan turizma obilježen u Petrinji

U Petrinji je 26. rujna 2017. uoči Svjetskog dana turizma održana radionica „Razvoj destinacijskog turističkog proizvoda u Petrinji“, koja je bila namijenjena dionicima kreiranja turističke destinacije: privatnim iznajmljivačima, ugostiteljima, turističkim vodičima, obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, proizvođačima suvenira i rukotvorina, djelatnicima Grada, ustanova u kulturi i dr. Radionici je prethodilo potpisivanje sporazuma o suradnji između Turističke zajednice Grada Petrinje i visoke škole […]

Intro img

U Petrinji je 26. rujna 2017. uoči Svjetskog dana turizma održana radionica „Razvoj destinacijskog turističkog proizvoda u Petrinji“, koja je bila namijenjena dionicima kreiranja turističke destinacije: privatnim iznajmljivačima, ugostiteljima, turističkim vodičima, obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, proizvođačima suvenira i rukotvorina, djelatnicima Grada, ustanova u kulturi i dr. Radionici je prethodilo potpisivanje sporazuma o suradnji između Turističke zajednice Grada Petrinje i visoke škole Edward Bernays iz Zagreba s kojim će studenti dio prakse i terenske nastave organizirati u Petrinji.

Nakon pozdravnog govora direktorice Turističke zajednice Grada Petrinje Ivanke Držaj, radionicu je vodila dr. sc. Romana Lekić, prof. Tijekom predavanja, postavila je tri elementarne teze vezane uz razvoj turizma: kakav turizam želimo razvijati, na koja se geografska područja usredotočiti te kako se razlikovati od drugih turističkih destinacija. Doktorica je Lekić istaknula prednosti Petrinje na mnogim planovima, povezujući ih s faktorima uspjeha koje je navela u prezentaciji i naglasila važnost interakcije svih dionika, bez obzira na vid umrežavanja (savez, udruga i sl.). Detaljno je pojasnila postupak strategije za oživljavanje destinacije ističući kreativnost, važnost tzv. koraka ispred te šire slike. Nadalje, Petrinja treba raditi na novim atrakcijama, otkriti neotkrivene resurse, razviti nove proizvode, pretvoriti destinaciju u brand, izgraditi pozitivan imidž i sl., a resurs može biti sve, od lokalnih stavova do lokalne kulture. Također je objasnila pojmove kulturnoga turizma i ekonomije doživljaja, a dobar je dio predavanja posvetila i motivirajućim pričama drugih lokacija. Nekoliko je puta isticana prednost Petrinje kao grada kulture, uzimajući u obzir Akademiju, glazbu, likovnu umjetnost, lončarstvo, povijest te naše nove autore u književnosti. Nakon predavanja doktorice Lekić, direktorica Turističke zajednice istaknula je da je u ‘Strateškom planu razvoja turizma destinacije Petrinja’ izrađena skica turističke atrakcijske osnove grada prema klasifikaciji dr. sc. Eduarda Kušena. Stoga moli nazočne da daju svoje pisane prijedloge atrakcija grada, koje imaju šansu postati turistički proizvodi i pošalju ih na Turističku zajednicu. Također je naglasila da će turistička zajednica u sljedećoj godini nastaviti s edukativnim radionicama koje će polučiti brendiranje destinacije.

Na Svjetski dan turizma, 27. rujna 2017. Turistička zajednica organizirala je za sugrađane obilazak kulturno-povijesne cjeline grada Petrinje u pratnji turističkog vodiča Igora Žilića. Grupa je najprije posjetila Zelenu kuću, suvenirnicu s originalnim petrinjskim suvenirima i gastro proizvodima OPG-a, a potom prošetala ulicama i trgovima Petrinje koje obiluju bogatim pričama o tradiciji i povijesti grada.

Photo & Video galerija